Wednesday, October 26, 2011

LELAKI POTONG DAN MAKAN JARINYA SENDIRI

WELLINGTON – Seorang lelaki dari Florida memotong jari dan memasak jarinya sendiri dengan sayuran!. Tidak hanya itu, lelaki tersebut telah memakan jarinya sendiri!.

Lelaki berusia 28 tahun ini tidak menghadapi ketagihan alkohol ataupun ubat-ubatan terlarang ketika melakukan tindakan kanibalisme terhadap diri sendiri itu.

Kes ini merupakan satu dari lapan kes kanibalisme yang dilakukan terhadap diri sendiri di dunia. Demikian diberitakan Associated Press.

Setelah memakan satu jarinya, lelaki tersebut merancang pula untuk memakan dua jarinya yang lain sebelum akhirnya meminta bantuan perubatan kepada petugas kesihatan setempat. Setelah didiagnosis, lelaki tersebut ternyata menderita gejala tekanan perasaan tahap ringan.

Doktor mengatakan lelaki tersebut menghidap pelbagai masalah emosi tidak stabil dan pernah sekali ketika diserang tekanan, lelaki tersebut menyerang dua orang lelaki.


Doktor yang merawat lelaki ini pada tahun 2008 lalu malah menyatakan, “dirinya sempat merasa marah dan untuk pertama kalinya ia sempat mengimpikan tidak hanya membunuh penyerangnya tetapi juga memakan mereka juga”.

No comments:

Post a Comment